pondělí 6. ledna 2014

Gameboy modding první pokus

Nevím jestli jsem se o tom někde zmínil, ale jsem hrozně levej na cokoliv s elektronikou. Nějaké drobnosti si odpájet zvládnu, vyčistit kontakty taky, ale to je asi tak všechno. Přesto jsem si jednou řekl, že si upravím Gameboy Color tak, aby měl podsvícený display z Gameboy Advance SP. Utvrdilo mě v tom video asi 17 leté dívenky, která vše zvládla ve velmi krátké době a ještě to vše dokázala komentovat. To bych snad měl zvládnou taky ne. Chyba lávky.
Všechno jsem si sháněl přes aukro. Ukázalo se, že nejvýhodnější bude koupit nějaký starý ošuntělý SPčko. Koupil jsem jedno stříbrné, co vyšlo i s poštou na tři stovky. To je relativně dobrá cena, na ebayi bych jen za display dal více. Doma jsem ho však rozbaloval tak nešikovně, že mi vylítnul z poštovního balíku přímo na zem. Rozflákal jsem kloub a nebylo cesty zpět. Ukázalo se, že tříštivé zlomeniny GBA SP mi docela ulehčily práci, aspoň co se týče rozebírání. Podsvícení se podařilo dostat ven z handheldu úspěšně. Problémy však přišly s colorem. Rozebral jsem ho relativně zodpovědně, jakmile ale přišlo na odlepování displaye, zabral jsem moc a rupnul. Přes prostředek se vylil a byl konec. 
Hodně rozladěný jsem si řekl, že to aspoň zkusím dokončit. Případně bych pak vyměnil jen ten prasklý display, protože jinak GBC jsem si vybral s velmi pěkným casem. Naletoval jsem podsvícení a přidělal display. Chvilku mi fungovala obrazovka, aspoň ta neruplá část, ale podsvícení mrtvé. Tak to přeletuju a situace se opakuje v bleděmodrém. Nefunguje první a podsvícení svítí. Třetí pokus a já s prominutím dement přepálím pájkou flash kabel od podsvícení.
Odkládám pájku, která asi 30 vteřin na to blafne kouřem. V životě jsem nezažil takový krach. Fakt ne, během 15 minut se podařilo sprovodit ze světa 3 kusy elektroniky. Místo toho, abych ze dvou gameboyů za pětikilo udělal jeden luxusní, mám kopu šrotu. A hrotovou pájku, kterou jsem si koupil za stovku jen kvůli této práci, můžu odepsat taky. Prostě po těch 10 minutách, co jsem ji měl zaplou, chcípla. Je pravda, na ní jsem šetřil. Levnější se prakticky sehnat nedá, ale i tak by mohla vydržet víc jak jednou použití.
Závěrem mohu jen dodat, nevěřte videím, na kterých někdo vylepšuje svůj hardware. Rozhodně nejsou tak jednoduchá, jak vypadají.

Důkaz místo slibů, obě konzole na kaši.


PS: nedávno jsem si sehnal další SPčko i GBC. Už mi chybí jen nová hrotová pájka. Co nevidět se snad pochlubím s úspěchem, držte mi palce.

Žádné komentáře:

Okomentovat