sobota 11. ledna 2014

Přemnožení myší

Možná už si někdo všiml, že se rozplývám nad čímkoliv, co má na sobě starou českou cenovku a uvnitř přeložené české manuály. Takových starých konzolových her totiž moc není a je z nich cítit návrat buržozie do Českých zemí. Když se tedy na nějakém inzertním serveru taková věc objeví, rychle zavětřím. Nějaký ten měsíc zpátky jsem záhledl Mario Paint na SNES. Hned jsem se do něj zakousl a nepustil. Nakonec po nějakém tom smlouvání mě stál 4 hry na Game Boy Advance. Konkrétně tedy vyměněn za Ultimate Spiderman, Teenage Mutant Ninja Turtles, Lord of the Rings Third Age a Tom Clancy's Splinter Cell. To byla rozumná nabídka, Mario Paint přece jenom patří k tomu horšímu, co vyšlo na SNESku, ale pro mě byl fajn, protože byl kompletní včetně krabice, manuálu v češtině, myši, plastové podložky pod myš a konečně i takového plastového háku určeného k čištení kuličky v myši. Oproti tomu mnou nabídnuté hry byly samostatné, pouze ke dvěma byl manuál.

Jakmile mi vše dorazilo domů, radost malinko pokazil vnitřek. Insertní polystyrén byl na kaši, takže jsem se nakonec rozhodl ho slepit. Jinak ale vše ve skvělém stavu. Někoho možná trochu překvapí původní cenovka, která stanovila maloobchodní cenu na pěkných 2690,- kč. Netroufám si ale říct, zda to tehdy bylo moc za malování a obyčejnou kuličkovou myš.
Mario Paint nabízí mimo klasického malovaní, vytváření animací pomocí přednastavených či vlastních obrázků, vybarvovaní omalovánek s Mariem a malování do čtverečkového podkladu. Dále si pak můžeme zahrát zabijení much plácačkou nebo skládat melodie z jednotlivých tónů. Dohromady nic moc světoborného a dnes už nemůže prakticky nikoho zaujmout.
Vyzdvihnout bych ale chtěl možnost dalšího využití myši. Ne každý ví, že některé pozdější hry byly dělány kombatibilní s tímto příslušenstvím. Není běžné, aby se hry na konzolích ovládali jinak než D-padem případně joystickem, a proto je příjemným doplňkem zvlášt pro ty, kteří preferují ovládání z PC.
Myšička na origo plastové podložce.

Myš připojená v plné kráse.
Celkový seznam všech kompatibilních her je na Wikipedii. Ne všechny se však dočkaly evropského vydání, Z těch, co ano, jsou pro mě jasný cíl dvě. Wolfenstein 3D a Lemmings 2. Obě to jsou hry, které s klasickým ovladačem trochu trpí. A proto se těším, až se mi je podaří sehnat a vyzkoušet na konzoli s myší.

Na závěr tedy jedna rada, pokud někde uvidíte Mario Paint, nekupujte kvůli hře, ale kvůli myši. Jinak totiž ani v Evropě nevyšel.

PS: při psaní článku jsem zjistil, že seznam z Wiki není úplný. Takže teď jdu zkusit DOOM poprvé s myší.

Žádné komentáře:

Okomentovat