čtvrtek 9. ledna 2014

Když se Pokémoni zmenšují do velikosti masturbačního trenažeru

"Já mám Game Boy, heč." "A já mám zase SNESku, heč." Takhle nějak bych tipoval, že se ve škole hecovaly děti, kdo má lepší konzoli. Co ale nikdy žádné z nich nemohlo říct, je: "Já mám Pokémon Mini, heč." Někdo asi ani neví, že je to vlastně plnohodnotný handheld. Ale vyšlo na něj méně her, než na Virtual Boy a to už je co říct. Spatřil světlo světa v roce 2001, v Evropě se však objevil až o rok později a vyšlo na něj tedy o polovinu méně her, než v Japonsku. Celých 5 kusů. A to by se dalo spekulovat, zda ta poslední vůbec vyšla, do obchodů se prakticky nedostala a dnes se u překupníků objevují ještě skladové zásoby, které jsou využity na oškubání zarytých sběratelů. 
Reklamní podpory se konzoli dostalo i v českém Nintendo Club magazínu.

Já sám jsem se dostal prvně jen ke konzoli se základní hrou. Na aukru se objevila v nějaké kopě Game Boyové šrotu. Zprvu jsem na to taky koukal jak malej Jarda, ale Google nakonec poradil, co že je to za kuriozitu. Nezbývalo nic jiného než zakoupit, vše samozřejmě bez záruky. A jak to tak samozřejmě bývá, když je něco bez záruky na funkčnost, tak to většinou nefunguje. Do konzolky se vylila baterie a způsobila ochrnutí poloviny tlačítek. Se svým soukromým kutilem Timem jsme se pustili do záchraných prací (kamarád má s elektronikou mnohem více zkušeností, coby dítě s přezdívkou Terminátor rozebral nestečně více věcí, které obsahovaly drátky). Nakonec se podařilo vše vyčistit a tlačítka mimo jediného fungovala. Levá strana D-padu bez odezvy. Alespoň jsem ale měl možnost hru zapnout a zkusit. Pokémon Party mini se ukázal jen jako doprovodný launch titul, sloužil hlavně k tomu, aby se člověk mohl seznámit s funkcemi. Většina mini her byla spojena s akcelerometrem, takže člověk musel konzolí třepat. Čím více se třepalo, tím více dostal protivníkův pokémon čočku v boxu nebo tím rychleji vystartoval váš pidižvík v atletických závodech. Jednoduše dost pruda. Televizní japonská reklama tomu dala korunu, když umístila konzolku do ruky dítěte a názornými pravidelnými pohyby nahoru a dolů ukázala, co se má s tím kráměm dělat.
Můj ochrnutý prcek
 Mně to neuchvátilo, takže jsem ji jen postavil do poličky. Po týdnu jsem jen tak namátkově kontroloval funkčnost a jako zázrakem fungoval i levý čudlík. To mě natolik potěšilo, že jsem si řekl, že jestliže někdy náhodou uvidím za rozumný peníz další hry, tak do nich půjdu.
A to se i stalo. Před Vánoci, skoro rok poté, co jsem pořídil handheld, a pro změnu znovu na aukru, na mě vyskočily 3 funglové hry: Pokémon Pinball mini, Pokémon Zany Cards a Pokémon Puzzle Collection. Cena 250,- za vše mi přišla fér a další možnost už by se asi jen tak nenaskytla. A navíc mě lákalo vlastnit 80 procent celé herní knihovny na jednu konzoli. Chybí už jen výše zmíněný a vzácný Pokémon Tetris mini. A ten v plánu pořizovat nemám, 60 euro se dá použít užitečněji. Vlastně mě ani nenapadá, jak by šlo takové peníze utratit méně užitečně.
Víc jak polovina herní knihovny na konzoli.

Zpět ale k novým hrám. Dnes jsem se je rozhodl otestovat a nastartoval Pokémon mini. Co Bůh nechtěl, vrátilo se staré zranění z války a levá strana byla zase chromá. Když už u toho ale sedím, tak hry stejně vyzkouším a podělím se o zážitek. Otvírám krabky a ve všech nalézám české manuály, paráda. Aspoň bude jednodušší nastudovat pravidla her. Začínám se Zany Cards a k těm pravidla opravdu potřebuji. Ukazuje se, že hry jsou docela zábavné. Nabízí přes infraport hraní až v pěti hráčích a jedná se o takové karetní hybridy Prší a Kvarteta. Rozhodně překvapily, protože jsem od toho naprosto nic nečekal. Další je Puzzle Collection, také jednoduchá a zábavná hra. Nabízí skládání tangramů, pak variaci na takovéto skladání obrázku ze čtverečků, z nichž jeden chybí a na prázdné místo se ostatní čtverečky posouvají, dokud není obrázek hotov. To vlastně není vůbec špatné, mít v kapse řadu hlavolamů. Klidně bych si to vzal i do čekárny k doktorovi, kdybych věděl, jak na tom vypnout zvuk. A konečně Pinball, s klasickou hrou to nemá skoro nic společného, ale je to taková variace her pinballového typu. Jsou rychlé, svižné, srovnatelné s Wario Ware mini hrami.
Velikostní srovnání s GB cartridge
Samotného mě to překvapilo, ale nakonec o celé koncepci konzole nemůžu říct jen negativní věci. Mimo launchové hry jsou ostatní tři zábavné. Jen proboha by na ně nemuseli pořád vyskakovat Pikaču, Mňauky, Čauky nebo jak se ty potvory jmenují.

Žádné komentáře:

Okomentovat